Här kan du läsa platsannonsen i Word-format: Platsannons politisk sekreterare Norrtälje kommun

Arbetsbeskrivning
Vi söker en politisk sekreterare på deltid (55 %) som stödjer våra förtroendevalda. Arbetet växlar mellan långsiktiga och dagsaktuella frågor, att bistå med att ta fram politiska underlag, politisk kommunikation samt administration.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är analytisk och initiativrik, uttrycker dig väl i skrift, tar egna initiativ och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har gott omdöme och är en god administratör. Du är nyfiken, vill lära och tar ansvar för att arbetet blir gjort. Vi tror att du tycker om att sätta mål, är uthållig och hanterar problem som utmaningar, inte som hinder. Vi ser gärna att du har lokal kännedom om kommunen och gärna kunskap om våra politiskt prioriterade områden.

Vi vill att du som söker har minst 3-årig gymnasieutbildning, helst med relevant eftergymnasial utbildning. Erfarenhet av strategisk kommunikation är meriterande.

Du ska vara eller vilja bli medlem i Liberalerna.

Anställningsvillkor
Din arbetsplats blir i kommunhuset på Estunavägen 14 i Norrtälje.

Arbete på kvällar och helger förekommer. Tjänsten är deltid (55%) och tidsbegränsad i enlighet med kommunallagen 4 kap, 33 §. Tillträdesdatum efter överenskommelse.

Sista ansökningsdag: 2019-01-08
Ansökan skickas till, och frågor besvaras av, Robert Beronius, gruppledare

Telefon: 070-1000 813, e-post: robert.beronius@liberalerna.se

Frihet måste försvaras

En riktigt bra skola för alla barn, och en integrationspolitik som både  skapar möjligheter och ställer krav. Svårare än så behöver det inte vara. Framtiden är liberal.

Vill du veta mer om svensk politik och vad Liberalerna tycker? Fyll i din e-postadress här, så får du mitt nyhetsbrev ett par gånger i månaden.

Vi använder din adress enbart för att skicka information om Liberalerna. Läs mer här.