Karin Karlsbro, nuvarande gruppledare, har valt att inte kandidera till kommunfullmäktige då hon är länets toppkandidat till riksdagen.

– Jag är mycket glad för att Robert Beronius, med hans stora engagemang och kunskap inte minst i skolfrågor blir vår lokala toppkandidat och att listan i övrigt rymmer både erfarenhet och förnyelse på riktigt, då flera helt nya namn finns med på höga platser. För mig är det viktigt att vi roterar och att vi sprider uppdragen. Tillsammans är vi nu ett starkt och taggat lag som ser fram emot att driva valrörelse, säger Karin Karlsbro.

Robert Beronius som är ersättare i kommunfullmäktige idag menar att kulturen och idrottens måste få ett större erkännande i Norrtälje kommun, och anser att goda villkor för arbete och företagande är en huvudfråga för Norrtälje kommun.

– Har vi inte ordning på ekonomin blir det svårt att göra någonting annat, säger Robert Beronius.

Robert Beronius är utbildad jurist arbetar som chefstjänsteman på tingsrätten. Han bor tillsammans med fru och tre barn på en lantgård i Roslagsbro. Äldsta barnet är nio år och yngsta barnet är tre år. Hemma på gården märks även ett intresse för miljömässig hållbarhet. All produktion på gården sker ekologiskt och ladutaken är täckta av solceller.

Liksom tidigare år är Liberalernas lista jämställd. Varannan kandidat är man och varannan kandidat är kvinna.

1. Robert Beronius
  2. Åsa Wennerfors
  3. Hans Andersson
  4. Elisabet Ek (ny)
  5. Nicklas Salmin (ny)
  6. Veronika Areskoug (ny)
  7. Alexander Castman (ny)
  8. Paula Cristofidi Cederqvist
  9. Rolf Nielsén (ny)
  10. Christina Frisk
  11. Kristoffer Andersson
  12. Agneta Hedlundh
  13. Martin Tengqvist (ny)
  14. Ingrid Tengve Lothe (ny)
  15. Ulf Zackrisson
  16. Birgitta Bjuhr (ny)
  17. Mats Hållén
  18. Birgitta Sämskar

Kontaktuppgifter:

Robert Beronius 070 – 100 08 13

Karin Karlsbro: 070 – 748 80 80

Frihet måste försvaras

En riktigt bra skola för alla barn, och en integrationspolitik som både  skapar möjligheter och ställer krav. Svårare än så behöver det inte vara. Framtiden är liberal.

Vill du veta mer om svensk politik och vad Liberalerna tycker? Fyll i din e-postadress här, så får du mitt nyhetsbrev ett par gånger i månaden.

Vi använder din adress enbart för att skicka information om Liberalerna. Läs mer här.