Akutboende till Norrtälje kommun

Tisdag 22 augusti 2023

Elva platser på akutboende för hemlösa kommer bli verklighet!

Genom att realisera detta vallöfte har Liberalerna tillsammans med styret visat på beslutsamhet att förverkliga våra löften. Vi är stolta över att meddela att ett av de centrala löftena i vårt valmanifest under nästa kommunfullmäktige, kommer bli genomfört. Vår beslutsamhet att ta ansvar för våra utsatta medborgare och aktivt hantera samhällsfrågor har lett till detta betydelsefulla steg framåt.

Varje individ förtjänar en trygg tillvaro och därför har vi snart färdigställt elva platser i det nyrenoverade akutboendet. Detta är ett viktigt steg i att säkerställa att vi tar hand om våra hemlösa medborgare på ett respektfullt och omsorgsfullt sätt. Att erbjuda anpassade bostadslösningar är ett konkret sätt att visa att vi bryr oss och tar ansvar för våra medborgare.

Vi fortsätter att engagera oss för att skapa en positiv inverkan på vårt samhälle och att hålla våra löften starka och meningsfulla. Låt oss tillsammans fortsätta att arbeta för en ljusare framtid, där omsorg och stöd når varje hörn av vårt samhälle.

För att läsa mer om våra insatser och engagemang, besök https://norrtalje.liberalerna.se/